افزایش رتبه سایت برای تصاویر
افزایش رتبه سایت در گوگل 26 روش بهبود رتبه سایت در گوگل
از طراحی واکنشگرا (Responsive Design) استفاده کن تا صفحات سایتت خودبهخود با هر سایز صفحهنمایشی تطبیق پیدا کنن. کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) عباراتی هستن که معمولاً طولانیتر و دقیقتر از کلمات کلیدی رایج هستن. این کلمات جستجوهای خاصتری رو هدف قرار میدن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو میکنن دقیقاً میدونن دنبال چی هستن. کلمات کلیدی "پولساز" اونایی هستن که بیشتر از همه به فروش و سود ختم میشن. این کلمات معمولاً مستقیماً به محصولات یا خدمات تو مربوط میشن و هدفشون اینه که کاربران رو به مشتری تبدیل کنن. برای پیدا کردن این کلمات، اول باید ببینی که چه عباراتی بیشترین نرخ تبدیل رو دارن؛ یعنی کدوم کلمات باعث میشن کاربرها از تو خرید کنن یا خدماتت رو استفاده کنن.
این دکمهها باید به شکلی قرار داده شوند که به راحتی در دسترس کاربران باشند و توجه آنها را جلب کنند. قرار دادن دکمههای اشتراکگذاری در پایان هر مقاله، کنار تصاویر یا ویدئوها و حتی در صفحه اصلی سایت میتواند میزان اشتراکگذاری را افزایش دهد. گوگل در سال های گذشته بارها قوانین خود در این زمینه را تصحیح کرده است و در صورت تخطی از آن با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد. گوگل به این موضع توجه کرده و ممکن است قبل از ورود کاربران به سایت آنها را با اخطار هک شدن سایت مواجه کند. بنابراین با ایجاد سیستم های امنیتی در وب سایتتان از هک شدن آن جلوگیری نمایید. خیلی مودبانه می توانید از کاربران خود وب سایت و شبکه های اجتماعی درخواست کنید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند.
بهعلاوه، با لینک دادن به صفحات کلیدی و مهم، میتوانید اعتبار صفحات خاص را تقویت کنید. ممکن است با جستجوی یک کلمه کلیدی سایت شما صفحه اول گوگل باشد ولی در کمال تعجب هیچ ورودی از سایت نداشته باشید. در یک حالت دیگر هم ممکن است کاربران با جستجو و بدون کلیک کردن روی لینک ها به پاسخ سوال خود برسند و کلمه کلیدی مورد نظر اصولا ورودی بالایی نداشته باشد. بخشهای برجسته PAA و اسنیپتهای پاسخهای ویژه، دو ویژگی متفاوت در نتایج جستجوی گوگل هستند که میتوانید در محتوای خود برای آنها بهینهسازی کنید. این موقعیت در نتایج جستجو «مقام صفر» نامیده میشود، زیرا کاربران نیازی به کلیک روی نتیجه ندارند و در بالای سایر نتایج ظاهر میشود.
یعنی میتونی سایتهایی رو پیدا کنی که به سایتهای مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً میتونن به تو هم لینک بدن. وقتی این لینکها رو پیدا کردی، میتونی از همون سایتها درخواست لینک کنی یا از استراتژیهای مشابه استفاده کنی. به این ترتیب، نه تنها لینکهای ارزشمندی میگیری، بلکه میفهمی چه نوع محتوایی در صنعتت محبوبتره. ابزارهایی مثل Yoast SEO برای وردپرس میتونن بهت کمک کنن که بهینهسازی این بخشها رو راحتتر انجام بدی. برای اینکه مطمئن بشی نسخههای تکراری سایتت ایندکس نشدن، میتونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخههای مختلف سایتت رو بررسی کنی.
اگر با مفهوم عبارات بو آر ال های استاتیک و دینامیک آشنا نیستید، احتمال این مسئله کمی برایتان غریبه جلوه می کند. این یو آر ال ها با توجه به وضعیت پارامترهای خود و نسبت آن با دیتابیس سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. یو آر ال های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که ادمین سایت آن را در بک اند تغییر دهد. این اقدام با توجه به خواسته و اهداف شما از وبسایت می تواند شامل حال شما نگردد. به طور معمول پایشگرهای جستجو به خزیدن در سایت پرداخته و هر صفحه ای از آن را ایندکس می کنند.
این ابزار به صورت کاملا پولی است و توسط توسعه دهندگان ایرانی ایجاد شده است. البته توجه داشته باشید که مرورگرها (مانند گوگل کروم، فایرفاکس و …) در صورتیکه وبسایتی گواهینامه SSL نداشته باشد، آن سایت را به دلیل مسائل امنیتی اجرا نمیکنند. گوگل سایتهایی که از این پروتکل استفاده میکنند را در رتبه بالاتری قرار میدهد. پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. به طور مثال، اگر شما در حال راه اندازی وبسایتی چند زبانه هستید میتوانید از ابزارهایی برای جذابیت محتوای چند زبانه استفاده کنید.
در این مقاله از سایت وب 24 به بررسی سئو تصویر و نحوه انجام آن پرداختهایم. اگر شما هم میخواهید تجربه کاربری سایت خود را بهبود دهید و ورودی سایت را از جستجوی تصاویر افزایش دهید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از ارتقا سیستم هدایت کاربران و منوی اصلی سایت به افزایش رتبه سایت در گوگل بپردازید. گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربری داشته و این غول جستجو همواره نشان داده که به اصول خود بسیار متعهد است. مهمترین تعهد گوگل از دید خود اینست که بهترین نتایج را به ازای جستجوی عبارات مورد نظرشان به کاربران نمایش دهد. گوگل همواره می خواهد که کاربران تجربه خوبی از کار با سایت داشته و یکی از عوامل موثر بر این موضوع هدایت صحیح کاربران در سایت می باشد.
انتخاب یک تیم متخصص میتواند شما را از پیچیدگیها و چالشهای فنی سئو دور کرده و شما را به نتایج ملموسی در حوزه کسب و کارتان برساند. انکر تکست (Anchor Text) کلماتی هستند که بهعنوان لینک نمایش داده میشوند و وقتی روی آنها کلیک میکنید به صفحه دیگری هدایت میشوید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای انکر تکستها یکی از عوامل موثر در بهینهسازی سایت است. بنابراین، اگر از انکر تکستهای مرتبط با محتوای صفحه مقصد استفاده کنید، احتمال بهبود رتبه آن صفحه افزایش مییابد. لینکسازی داخلی یکی از بخشهای اساسی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است که به بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری کمک میکند. لینکهای داخلی، لینکهایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگری از همان سایت هدایت میشوند.
در دنیای امروز که کاربران زمان کمی برای جستجو دارند، طراحی پیچیده و دشوار میتواند آنها را از سایت شما دور کند. بنابراین، دسترسی سریع و راحت به اطلاعات باید از اولویتهای طراحی سایت باشد. نرخ پرش (Bounce Rate) به درصد کاربرانی اطلاق میشود که پس از مشاهده تنها یک صفحه، سایت شما را ترک میکنند. کاهش نرخ پرش به معنای نگه داشتن کاربران در سایت برای مدت طولانیتر است و به گوگل نشان میدهد که محتوای سایت شما باکیفیت و مرتبط است. محتواهایی که زمانی به روز و مفید بودهاند، ممکن است پس از مدتی نیاز به بهروزرسانی داشته باشند تا همچنان مفید و جذاب باقی بمانند.
از آنجا که گوگل به تجربه کاربری توجه ویژهای دارد، سرعت بارگذاری تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو دارد. یکی از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده از تگ عکس می باشد که شاید به صورت مستقیم نمی تواند بر روی بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیرگذار باشد. هنگامی که محتوایی را درون وب سایت خود منتشر می کنید حتما از برخی از عکس ها برای آن استفاده می کنید. هر عکسی باید تگ مخصوص به خود را داشته باشد و بهترین حالت این است که شما از کلمه کلیدی اصلی سایت به عنوان تگ عکس استفاده کنید. البته دلیل این امر این است که در جستجوی عکس، گوگل معیار جستجو و نشان دادن عکس را این تگ ها در نظر می گیرد. برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از کلمات کلیدی هدفمند در هدینگها استفاده کنید.
یک تیم موفق سئو تنها با داشتن یک مدیر منظم، دقیق، زمان¬شناس و… می¬تواند پابرجا مانده و مشتریان را راضی نگه دارد! مدیر سئو در رأس این تیم قرار دارد و وظایفی همچون نظارت و کنترل بر عملکرد اعضای تیم، راضی نگهداشتن مشتری، بررسی مشکلات و مسائل پیش آمده، تنظیم قرارداد و مواردی از این قبیل را به عهده دارد. در زیر تعدادی از نمونهکارهای آژانس مای کاستومر را مشاهده میکنید که بعد از همکار با آژانس ما، در بازه های زمانی کمتر از ۶ ماه و با بهرهگیری از اصول سئو به ورودیهای قابل قبولی دستیافتهاند. میتوانید از طریق آموزش “آموزش آپلود فایلها از طریق FTP در قسمت رسانه وردپرس” به راحتی محتوای خود را بارگزاری کنید. برای پیدا کردن عکسهای مناسب و با کیفیت میتوانید از مقاله زیر استفاده کنید.
با تحلیل دقیق سایتهای رقبای خود، میتوانید نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و با ارائه راهحلهای بهتر، کاربران را به سمت خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و دستیابی به رتبههای برتر نیازمند صبر و تلاش مستمر است. با پیروی از بهترین شیوههای سئو و به روز نگه داشتن دانش خود، میتوانید به موفقیت پایدار در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید. برای آنکه موتورهای جستجو بتوانند سریعتر و دقیقتر محتوای سایت شما را پیدا کنند، ایجاد یک نقشه سایت XML بسیار مفید است. این فایل بهعنوان یک راهنمای جامع برای رباتهای جستجو عمل کرده و آنها را در شناسایی و ایندکس صفحات یاری میکند.
همچنین اطلاعات بیشتری به گوگل درباره نحوه سازمان دهی سایت ارائه می شود. البته شایان ذکر است که اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس ذاتا دارای چنین قابلیتی هستند. همانطور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبهبندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند. هم چنین در محتوای توضیحات محصول نیاز به زیاده گویی و تولید محتوا مثل یک مقاله کامل نیست! بلکه استفاده از عکس و ویدئو نحوه استفاده در کنار استفاده از مفاهیم خرید و فروش در خود متن توضیحات محصول می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند.
معمولا وبمسترها لینک نقشه سایت HTML را در قسمت پایین سایت قرار می دهند. این کار کمک میکند هم متن جذابتر شود و هم گوگل بهتر بفهمد صفحه درباره چیست. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیشبینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوهبر این، با قابلیتهایی مثل Keyword Gap میتوانید شکافهای استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصتهای جدیدی برای بهبود رتبهبندی خود بیابید. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد. نقشه سایت HTML صفحهای است که به تمام صفحات دیگر وبسایت شما که کاربران ممکن است به آنها نیاز داشته باشند، لینک میدهد.
اگر هاست شما سالم نباشد و به طور مکرر قطع شود، کاربران به زودی از ورود به سایت شما امتناع میکنند. به طور معمول عکسهایی که حجم بالایی دارند، سبب میشوند که سرعت لود شدن سایت کاهش یابد؛ بنابراین سعی کنید کاهش حجم تصاویر را با در نظر داشتن حفظ کیفیت آنها انجام دهید. علاوهبراین لازم است تا فرمت مناسبی را برای تصاویر سایت خود استفاده کنید تا دچار افت کیفیت نشوند. در کل، سئو یک فرآیند طولانیمدت است و نیاز به تحلیل و بررسی مداوم دارد. با توجه به تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو، همیشه باید در حال یادگیری و بهروزرسانی استراتژیهای خود باشید.
اما از کجا بدانیم که چه سؤالات و جوابهایی برای گوگل مهم است تا در بهبود رتبه گوگل موفق عمل کنیم؟؟! پس بهترین کار این است که از سایتهای رقیب کمک بگیرید تا بتوانید در مورد آن پوشش موضوعی که مدنظر گوگل است، اطلاعات بهتر و بیشتری کسب نمایید. برای افزایش سئو سایت و بهبود رتبه سایت خود، نیاز دارید که به طور منظم عملکرد سایت خود را بررسی کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console میتوانند به شما در درک نقاط قوت و ضعف سایت کمک کنند. با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل برای مرور اینترنت، بهینهسازی سایت برای موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد. سایتهایی که برای موبایل بهینهسازی نشدهاند، ممکن است در رتبهبندی موتورهای جستجو با مشکل مواجه شوند.
گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو، دروازهای است که کاربران از طریق آن به دنبال اطلاعات، محصولات و خدمات میگردند. الگوریتمهای پیچیده گوگل به طور مداوم بهروزرسانی میشوند و دستیابی به جایگاهی برتر در نتایج جستجو همچنان یکی از بزرگترین چالشها به شمار میآید. با این وجود، رعایت اصول و بهرهگیری از تکنیکهای موثر سئو اصفهان، میتواند بهبود قابل توجهی در رتبه سایت ایجاد کرده و مسیر موفقیت در جذب کاربران را هموار سازد. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند.
در مرحله بعد لازم است که به سازمان دهی مطالب سایت پرداخته و آنها را در مجموعه ها و زیرمجموعه هایی دسته بندی کنید. لیستی از موضوعات مطرح شده در بلاگ تهیه کرده و برای هر یک از آنها دسته ای ایجاد کنید. گوگل قادر به مشاهده این اطلاعات خواهد بود و از آنها برای درک بهتر مطالب استفاده می کند. به همان دلایلی که در کوتاه تر بودن نام دامنه ذکر کردیم، طول یو آر ال ها نیز می بایست که تا آنجا که ممکن است کوتاه باشد. به واسطه این کار هم شما و هم کاربران به شکل بهتری می توانند از سایت استفاده کنند و نظم دهی به آن آسانتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر دسته ای با عنوان “خدمات و محصولات” در سایت دارید می توانید تنها از عبارت “محصولات” یا “سرویس ها” در یو آر ال آن استفاده کنید.
ایجاد محتوای مهمان در وبسایتهای معتبر، راهی موثر برای کسب بکلینکهای باکیفیت است. لینکهایی که از سایتهای معتبر دریافت میکنید، سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو ارسال کرده و نشاندهنده ارزشمند بودن محتوای شما هستند. تگ Alt باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر شما را بهتر شناسایی کنند. همچنین، تصاویر با کیفیت و بهینهسازی شده نه تنها تجربه کاربری را بهبود میبخشند، بلکه در دستیابی به اهداف سئویی شما نیز مؤثر خواهند بود. افزایش زمان حضور کاربران در سایت یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو است که میتواند به بهبود رتبهبندی شما کمک کند. علاوه بر این، محتوای ارزشمند کاربران را ترغیب میکند تا دوباره به وبسایت شما بازگردند و در بلندمدت، این وفاداری باعث افزایش اعتبار و محبوبیت سایت شما میشود.
با استفاده از استراتژی ها و نکات مطرح شده در این پست قادر هستید که سئو یک وب سایت را با قدرت بسیار آغاز کنید. به عنوان مثال تصور می کنیم که تبلتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا به نقد و بررسی آن بپردازید. بهتر است که در متن این بررسی حتما به صورت واضحی بیان کنید که این تبلت چرا و چگونه در اختیار شما قرار گرفته است. در صورت لینک دادن به وب سایت تبلت نیز بهتر است که از لینک های با اتربیوت sponsored استفاده کنید. اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کسانی هستند که دنبال کنندگان و اعتبار زیادی در حوزه کاری خود دارند.
لینکسازی خارجی یا همان بکلینک به معنای دریافت لینک از سایتهای دیگر به سایت شماست. بکلینکها به گوگل نشان میدهند که سایت شما معتبر است و سایتهای دیگر آن را به عنوان مرجع شناختهاند. هرچه بکلینکهایی که از سایتهای معتبر و مرتبط دریافت میکنید بیشتر و باکیفیتتر باشند، شانس شما برای افزایش رتبه سایت بالاتر میرود. نقشه سایت یا Sitemap به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و تمامی صفحات مهم را به راحتی پیدا و ایندکس کنند. Sitemap XML یک فایل است که شامل لیستی از تمامی صفحات، پستها و بخشهای مهم سایت شماست.
به تاریخچه کلمات کلیدی توجه کنید، زیرا برخی از کلمات با گذشت زمان ارزشمندتر میشوند و برخی دیگر ارزش خود را از دست میدهند. امروزه کسب و کارهای جدید باید برای مورد توجه قرار گرفتن، برندهای خود را سریع و موثر ایجاد کنند. در نهایت گوگل با تمرکز بر جستجوی کاربر به جای تلاش برای فروش محصول یا خدمات، رقابت را برنده شد و دیگر موتورهای جستجوگر را شکست داد. بنابراین اگر از لحاظ عددی ترافیک بالایی را برای وبسایت خود دریافت نمیکنید، احتمالا وبسایت شما در خارج از پنج نتیجه برتر قرار گرفته است. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. صفر تا صد آموزش سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال، بهصورت گام به گام (از مبتدی تا پیشرفته) توسط آکادمی مای کاستومر تولید و ارائه شده است.
کلمات کلیدی بلند رقابت کمتری دارند و میتوانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این کلمات معمولاً شامل جزئیات بیشتری هستند و مخاطبان هدفمندتری را جذب میکنند. گوگل در این مورد بسیار حساس است و زمانی که وبسایت شما را بررسی میکند درصورت وجود محتوای چند رسانهای امتیاز خوبی به وبسایتتان میدهد. HTTPS امنیت بیشتری داره، چون اطلاعات کاربران رو رمزگذاری میکنه و از دسترسی هکرها جلوگیری میکنه. علاوه بر این، گوگل HTTPS رو بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی در نظر میگیره، پس به استفاده از HTTPS تأکید میشه.
توضیحات متا (Meta Description) یکی دیگر از بخشهای کلیدی بهینهسازی سایت است که به کاربران کمک میکند بفهمند محتوای صفحه چیست و آیا ارزش کلیک کردن دارد یا خیر. این توضیحات به طور مستقیم بر رتبه سایت تأثیر نمیگذارند، اما به دلیل اینکه تأثیر زیادی بر نرخ کلیک دارند، به صورت غیرمستقیم به بهبود رتبه سایت کمک میکنند. به اشتراکگذاری لینک مقالات در شبکههای اجتماعی میتواند به عنوان یکی از موثرترین راهها برای افزایش رتبه سایت و ترافیک وبسایت شما عمل کند. این عمل نه تنها به افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما کمک میکند، بلکه از دیدگاه سئو نیز تأثیر مثبتی دارد و به مرور زمان میتواند باعث افزایش رنک گوگل شود. یکی از مواردی که در افزایش و بهبود رتبه وب سایت شما تأثیر قابل توجهی دارد، تولید محتوای باکیفیت و یونیک است.
در این حوزه پیشنهاد می کنیم که مطلب تاثیر برچسب ها در سئو را مطالعه فرنایید. این مسائل نشانه های خوبی نیستند و بهتر است که با صرف زمانی اندک، این لینک ها را یافته و آنها را با لینک های صحیح جایگزین کنید. برای انجام این کار می توانید از ابزار Screaming Frog SEO Spider استفاده نمایید. داشتن بخش وبلاگ و به روز رسانی آن در هر برنامه سئو، امری واضح و ضروریست. با این حال قبل از شروع کار بهتر است که قوانینی را برای نویسندگان وضع کرده تا هر یک از آنها دارای یک کارکتر به خصوص در سایت باشند.
گوگل در گذشته اطلاعات تغییرات بزرگ در الگوریتمهای خود را منتشر میکرد، اما اطلاعات زیادی درباره عملکرد دقیق آنها را به صورت عمومی اعلام نمیکرد. در حال حاضر بیشتر اطلاعاتی که از این الگوریتمها منتشر میشود در واقع حدس و گمانهایی بر مبنای تجربههای افراد حرفهای در زمینه سئو و شناسایی الگوریتمهای گوگل است. چراکه اگر همه افراد میدانستند چطور با روشهای میانبر یا سئو کلاه سیاه به رتبه اول گوگل دست پیدا کنند، این موتور جستجو به عنوان موتور جستجویی با بهترین نتیجهها شناخته نمیشد. کاربران ایرانی، مانند سایر کاربران جهانی، علاقه دارند تا محتوایی که میخوانند سریع و راحت باشد. استفاده از زیرعنوانها و تقسیم محتوا به بخشهای کوچک و قابل فهم میتواند به کاربر کمک کند تا بهتر با محتوا ارتباط برقرار کند و نکات اصلی را سریعتر پیدا کند. زمانی که شما متا تگ هایی را برای توصیف محتوا استفاده می نمایید، به طور معمول از کلمات کلیدی استفاده می کنید.
در نتیجه اینفوگرافیکها از ابزارهای مناسب برای بهبود سئو وبسایتها شناخته میشوند. در سایت شما، مقالات باید به گونهای نوشته شوند که کاربران بتوانند به راحتی به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند. ساختاردهی منطقی محتوا و استفاده از زیرعنوانهای مناسب، به کاربران کمک میکند تا بدون سردرگمی از محتوای سایت استفاده کنند و در نتیجه، مدت زمان بیشتری در سایت بمانند. این سیستم شبیه سیستم گوگل می باشد و وابسته و به کیفیت محتوا و عنوان و توضیحات ویدئو می باشد. دقت داشت باشید که زیاده روی در این کار ممکن است از نظر گوگل، غیر طبیعی به نظر برسد. صفحات مختلف یک وب سایت برای درج بک لینک از نظر اعتبار با یکدیگر یکسان نیستند.
البته این عدد لزوما ثابت و قطعی نیست و بسته به محتوای شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. با راهکارهایی که در ادامه معرفی شدند، میتوانید تعامل بیشتری با کاربران و مخاطبان وبسایتتان داشته باشید. در مقاله “بروزرسانی پستهای قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل” به اهمیت ویژه بروز رسانی محتوا پرداختهایم. ابزارهایی مثل Ahrefs یا Screaming Frog بهت کمک میکنن تا لینکهای شکسته رو پیدا کنی و اونا رو یا به صفحات درست ریدایرکت کنی یا اگه صفحهای حذف شده، لینک رو کاملاً حذف کنی. برای چک کردن سرعت سایت، میتونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی. این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت میدن و راهحلهایی برای بهبودش ارائه میکنن.
ایجاد خوشههای موضوعی به شما کمک میکند تا ایدههای محتوایی را برای صفحات متعدد برنامهریزی کنید. سرعت بارگذاری وبسایت، یکی از عوامل کلیدی است که تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری، رتبه بندی در موتورهای جست ... هنگامی که درباره بازاریابی دیجیتال صحبت میشود، بهینهسازی موتورهای جستجو یا سئو خود را مانند یک نگین پادشاهی نشان میدهد. روشهای دیگر مانند رسانههای اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی نیز میتوانند به شما در افزایش تعداد بازدید کنندگان کمک کنند، اما هیچکدام از آنها با کسب رتبه برتر در نتایج جستجو قابل مقایسه نیست. البته این نکته حائز اهمیت است که شما تنها تا ۷ روز میتوانید از این سایت استفاده کنید و در صورت رضایت میتوانید آن را خریداری کنید. این ابزار دارای ویژگیهای بسیار مهمی است که میتوان به بررسی دقیق کلمههای کلیدی، بررسی رتبه الکسا، نشان دادن رتبه کلمات کلیدی روی چارت و نمایش مانیتور بک لینکهای سایت میباشد.
همچنین، به یاد داشته باشید که کیفیت بکلینکها بسیار مهمتر از کمیت آنهاست. از ایجاد لینکهای غیرطبیعی خودداری کرده و بر استراتژیهای طبیعی و معتبر تمرکز کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. نرخ پرش به معنای تعداد کاربرانی است که پس از ورود به یک صفحه، بدون تعامل بیشتر آن را ترک میکنند. بانس ریت بالا معمولاً نشاندهنده این است که محتوای شما نتوانسته نیاز کاربران را برآورده کند. فرآیند بهینهسازی ساختار وبسایت را میتوان با ایجاد «سایت مپ» (XML Sitemap) در وردپرس آغاز کرد.
گفتنی است که بارگذاری سریع وب سایت موجب بالا بردن چشمگیر میزان رضایت بازدیدکنندگان وب سایت می شود. توصیه می شود ایمیل و یا اکانت سرچ کنسول گوگل را به شکل دائم بررسی نمایید تا بدین شکل نسبت به پنالتی شدن وب سایت خود مطلع باشید. قبل از انتخاب عکس برای سایت باید مطمئن شوید بهترین فرمت عکس را برای قرار دادن در سایت انتخاب کردهاید. ایجاد برندهای شخصی برای برند شما (مانند خود شما یا کارمندتان) در شبکه های اجتماعی ایده خوبی می تواند باشد. چرا که این گونه بیشتر دیده شده و از مزایای این کار بهره مند خواهید شد. این گونه محتواهای شما به شیوه های مختلفی به اشتراک گذاشته شده و مخاطبین بسیار بیشتری از پست های شما آگاه خواهند شد.
این معیارها میتوانند تأثیر زیادی بر نحوه تعامل کاربران با صفحه شما و رتبهبندی گوگل داشته باشند. این ابزار هم به صورت رایگان و هم صورت پولی مورد استفاده قرار میگیرد تا اندازه بسیار زیادی میتواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند. در واقع عنوان یا تایتل پس از جستجوی کاربران در گوگل به آنها نشان داده میشود و در صورت داشتن جذابیت و معرفی بهتر محتوا میتواند مورد انتخاب آنها قرار گیرد. بهتر است بدانید که کلمات به کار رفته در عنوانهای انتخابی شما برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. علاوه بر آن متاتگها هم توضیحات کوتاهی درباره محتوای ارائه شده توسط شما را نشان میدهند که میتوانند درک آن را برای کاربران و موتورهای جستجو راحتتر کنند. لینکهای خراب میتوانند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو آسیب بزنند.
متخصصین سئو فقط در مورد تکنیکهای عمومی مثل متا تگ، عکسها و غیره اطلاع دارند. اما ممکن است که برخی با عنوان سئو تضمینی با دستکاری الگوریتم گوگل کار کنند. یک نکته بسیار مهم که در محتوانویسی باید به آن توجه داشته باشید، این است که محتوا را از نظر املایی بررسی و اشتباهات تایپی و املایی آن را برطرف کنید. با سفارش تولید محتوای متنی به متخصصان این حوزه میتوانید بابت کیفیت محتوای تولید شده آسوده خاطر باشید. وبلاگ نتافراز (نتافراز بلاگ)، در سال 1398 به هدف تولید محتوای آموزشی، علمی و خبری ایجاد شده است.هدف اصلی این بلاگ، ایجاد آموزش برای استفاده از خدمات نتافراز و خدمات مرتبط به آن میباشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری