خودرو mvm 315 پلاس 2023-05-05
معرفی ام وی ام 315 پلاس ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تغییرات جدید گجت نیوز
فرمان خودرو نیز از نوع برقی است که در مقایسه با فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری به نمایش خواهد گذاشت و فشار کمتری نیز بر موتور وارد میکند. پژو ۲۰۷ و ام وی ام ۳۱۵ (MVM315) دو مدل از هاچبکهای میانرده مونتاژ داخل هستند که طی دوران حضور خود در ایران، توجه شمار نسبتا زیادی از مشتریان را به سوی خود جلب کردهاند. بهویژه Peugeot 207i با ارائه ظاهری نسبتا اسپرتتر در مقایسه با محصولات همرده، موفق شده است ضمن تأمین نیازهای خانوادگی، برخی از مشتریان جوانتر با روحیات اسپرتپسند را نیز با خود همگام سازد. MVM315 نیز در سال ۹۹ با فیسلیفت سوم خود تحت عنوان MVM 315 پلاس، به دست مشتریان ایرانی رسید و مرحلهای تازه از دوران حیات خود در ایران را کلید زد. در مطلب پیش رو از سری مقالات مقایسهای جذاب همراه مکانیک، قصد داریم تا این دو هاچبک خانوادگی مونتاژ داخل را مقابل یکدیگر قرار داده و متنی جامع پیرامون مقایسه ام وی ام 315 پلاس با پژو 207i به محضر شما مخاطبان گرامی ارائه دهیم.
نسل دوم از سال 1393 همزمان با سایر بازارهایی که شرکت چری در آنان به عرضه خودرو می پردازد به بازار ایران نیز عرضه شد. در نگاه اول طراحی جلو خودرو و داشبورد آن کاملا متمایز از نسل اول به نظر می رسد. همچنین موتور خودرو از لحاظ آلایندگی قادر به رعایت پروتکل استانداردهای یورو 5 گردید.این خودرو در دو تیپ Sport Excellent و Excellent Sport توسط مدیران خودرو عرضه شد که دلیل این نوع نام گذاری گیج کننده برای نگارنده هنوز تعجب بر انگیز است. تیپ اسپرت اکسلنت، مدل فول آپشن این خودرو بود که مجهز به باربند، چراغ خوشامدگویی و سیستم صوتی ویفا دانمارک بود اما اکسلنت اسپرت که مدل پایه بود فاقد موارد مذکور بود که بعد از حذف مدل فول آپشن از تولید صرفا باربند به مدل پایه اضافه گردید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. شرکت مدیران خودرو در سال 1399 تصمیم گرفته است ام وی ام 315+ را به بازار عرضه کند.
آینههای برقی، سانروف، چراغهای مهشکن جلو و عقب، سیستم نمایشگر 7 اینچی لمسی، صندلی چرم، سنسور و دوربین دید عقب و فرمان برقی از جمله مهمترین امکانات این خودرو هستند. البته همان طور که اشاره کردیم، بسیاری از این امکانات مانند فرمان برقی صرفا در فولترین تیپ MVM 315 یعنی مدل پلاس آن قرار دارند. هر دو خودروی Peugeot 207i و MVM315 پلاس، بسته به سلیقه شما، میتوانند خودرویی مناسب و برنده این رقابت نزدیک تلقی شوند. پژو ۲۰۷ آی بهعنوان یک محصول پرفروش، از طراحی ظاهری نسبتا اسپرت و جذابی سود میبرد که ضمن ارائه هیجان سواری بالاتر، پرستیژ قابل قبولی را نیز برای دارندگان خود به همراه میآورد. از سوی دیگر، ام وی ام ۳۱۵ پلاس با ظاهر جدید و طراحی داخلی نسبتا مدرن بههمراه سواری نرم و کابین جادارتر، میتواند گزینه بهتری برای خانوادهها باشد. محبوبیت هاچبکهای اقتصادی در بازار ایران بر کسی پوشیده نیست و هر خودروساز کوچک و بزرگی که وارد عرصه خودروسازی در کشورمان میشود، تلاش می کند تا یک یا چند محصول را در این بخش به بازار عرضه کند.
این میزان نیرو، توسط گیربکس چهارسرعته اتوماتیک به محور جلو ارسال خواهد شد و در نمونه دستی Peugeot 207i نیز، وظیفه انتقال نیرو به یک گیربکس ۵سرعته سپرده شده است. گیربکس خودرو به عنوان تغییر اصلی در بخش فنی ام وی ام 315 پلاس محسوب میشود؛ در واقع مدیران خودرو به جای گیربکس 5 سرعته دستی از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای این خودرو استفاده کرده است. چنین تغییراتی باعث شده تا جایگاه این خودرو در بازار ارتقا پیدا کند؛ زیرا در حال حاضر هاچ بکهای اقتصادی کمی با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه میشوند. مدیران خودرو برای ام وی ام پلاس سانروف نیز در نظر گرفته است که برای مشتریان ایرانی یک آپشن دوستداشتنی محسوب میشود. در کابین خودرو نیز برای 4 سرنشین بزرگسال فضای مناسبی وجود دارد و در مقایسه با پژو 207 باید بگوییم این هاچ بک چینی جادارتر و راحتتر به نظر میرسد.
توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان میآید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. بهعبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام 315 را نسبت به خودروهای همرده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو 206 و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس 50 بهعنوان رقبای آن شناخته میشوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام 315 جلب میکنیم.
ام وی ام 315 پلاس به سانروف نیز مجهز شده است که یک آپشن تاثیرگذار و دوستداشتنی برای مشتریان ایرانی است. کابین خودرو نیز فضای کافی برای چهار بزرگسال را ارائه میدهد و در مقایسه با نزدیکترین رقیب خود یعنی پژو 207، جادارتر و راحتتر است. از این رو میتوان گفت که ام وی ام 315 پلاس تا حدودی مناسب استفاده خانوادههای کوچک است و برخلاف رقیب خود از برند پژو، سرنشینان را در سفرهای طولانی خسته و آزرده نخواهد کرد. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا میتوان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام 315 بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید.
متریال بیکیفیت کابین داخلی MVM 315
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. پژو 207i در تست ایمنی موسسه اروپایی یوروانکپ حاضر نشده است؛ اما 206 (مدل 2000) که تفاوت ساختاری چندانی با 207 ندارد، موفق به کسب چهار ستاره ایمنی در بخش امنیت سرنشینان بزرگسال از موسسه مذکور شده است. در طرف دیگر، MVM315 نیز ۴ ستاره ایمنی در تست تصادف موسسه C-NCAP چین اخذ کرده است که البته استانداردهای آن در مقایسه با موسسه اروپایی یوروانکپ، بسیار سطح پایینتر ارزیابی میشود. کافه خودرو با هدف اطلاع رسانی دقیق و به روز در حوزه صنعت خودرو برپا شده و در نظر دارد اطلاعات کامل مورد نیاز برای خریداران و مالکان خودرو را در اختیار آنها قرار دهد. سانروف برقی دوحالته خودروی ام وی ام 315 پلاس با فشردن یک دکمه به آسانی باز میشود و به شکل تاثیرگذاری گردش هوا در داخل خودرو را تضمین میکند. همچنین حسی دلنشین از تماشای مناظر خارقالعاده بیرون را برای شما فراهم میکند.
طراحی داخلی جادار در ردیف مهمترین مزایای ام وی ام 315
سلام به همه دوستان محترم من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای) گیر کردم.ممنون میشم یه راهنمایی کنید. سلام خدمت همه دوستان من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای)گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید. چهار پنجره خودروی MVM 315+، به صورت برقی میباشند و با دکمههای تعبیه شده بر روی دربها امکان باز و بسته شدن آنها وجود دارد. به محض تصادف خودروی MVM 315+، ماژول ایربگ فعال شده و سیگنال خروجی برخورد را از طریق گذرگاه CAN ارسال میکند، تا زمانی که BCM سیگنال برخورد را دریافت کند، بلافاصله قفل در را باز کرده و به راننده یا مسافر اجازه میدهد در اسرع وقت از محیط خطر فرار کند و رهایی یابد.
استفاده از تریم تزئیناتی دو رنگ نارنجی مشکلی و متریال متمایز بخش میانی و افقی داشبرد کمک شایانی به افزایش جلوه و زیبای نمای داخلی 315 پلاس کرده است که حالا و در این نسل از همیشه بیشتر است. روکش چرمی صندلیها و رودریهای خودرو با دوخت اسپرت و تریم دو رنگ نارنجی/مشکی نیز در ارائه جلوه بسیار جذابتر نمای داخلی 315 پلاس نقش اساسی ایفا میکند. مدیران خودرو اولین بار خودرو 315 را در سال 1391 روانه بازار ایران کرد تا بازار راکد خودروهای هاچبک اقتصادی کشور را وارد رقابتی نوین کند. این خودرو با افزوده شدن به سبد هاچبکهای کشور، بازاری که نزدیک به یک دهه بدون تحرک و تنوع بود را به چالش کشید و رنگ و لعاب جدیدی به این سبد محبوب تولید داخل داد. در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمیتوان از کنار مصرف سوخت این خودرو بهسادگی عبور کرد. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان میدهد.
ام وی ام 315 پلاس از نظر ظاهری، کابین و آپشن تفاوت هایی با نسخه معمولی کرده و باعث شده تا به عنوان یک رقیب جدی برای هاچ بک های مطرح جاده مخصوص خودنمایی کند. در این صفحه می توانید مشخصات فنی و همچنین بررسی کامل ام وی ام 315 پلاس را مطالعه کنید. ام وی ام 315 در سال 1391 وارد بازار ایران شد که به شدت مورد استقبال واقع شد، فیس لیفت دوم این محصول در سال 1393 و مدل اسپرت آن در سال 1394 وارد بازار ایران شده است.
معمولا وقتی بحث کارشناسی به میان میآید، نمیتوان با قطعیت یک خودرو را رد یا تایید کرد. بلکه باید عملکرد آن را در بخشهای مختلف بهتفکیک زیر ذرهبین برد تا در نهایت قضاوت منطقی صورت بگیرد. خودرویی چینی که بیش از یک دهه از حضور آن در ایران میگذرد و به همین دلیل میتوان نگاه کارشناسی دقیقی به نقاط ضعف و قوت آن انداخت. اگر هنوز بین خرید MVM 315 و سایر رقبای همرده آن مردد هستید، پیشنهاد میکنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. سایر بخشهای بدنه این خودرو چندان دستخوش تغییر نشدهاند و همان حالت نهچندان هیجانانگیز گذشته را در برابر دیدگان تماشاچیان ارائه میدهند.
اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله میشود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمیافتید. با توجه به آنچه درباره مزایا و معایب MVM 315 برشمردیم، زمان تصمیمگیری فرارسیده است. رویهمرفته ام وی ام 315 یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب میآید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای همرده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم میخورند. حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبهرو هستید.
در سوی دیگر، MVM315 به یک فرمان نرم برقی مجهز شده است و بهدلیل بهرهمندی از سیستم تعلیق ملایمتر، کیفیت سواری آسایشبخشتری را به راننده و سرنشینان خود ارائه میدهد. دسترسی به ادوات مختلف برای رانندگان و همچنین رعایت اصول ارگونومی طراحی کابین در هر دو خودرو نیز، قابلقبول برآورد میشود. البته میزان دید به بیرون ام وی ام ۳۱۵ پلاس اندکی نسبت به ۲۰۷ برتری دارد و سطح تسلط بیشتری نسبت به پیرامون خودرو را برای راننده 315 فراهم میآورد. قدرت ترمزگیری هر دو خودرو نیز در مصارف عادی رضایتبخش خواهد بود؛ اما وجود ترمز کاسهای در رقیب چینی، 207 مجهز به ترمز عقب دیسکی را در رده بالاتری از این منظر قرار خواهد داد. این دو هاچبک در بخش فنی، مشابهت زیادی با یکدیگر دارند و نمیتوان تفاوت فاحشی بین قوای محرکه ام وی ام ۳۱۵ پلاس و پژو ۲۰۷ مشاهده کرد. هر دو مدل، قوای محرکه خود را از پیشرانههای چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجمهای تقریبا مشابه دریافت میکنند؛ بهنحویکه ۲۰۷ مجهز به موتور TU5 قادر به تولید 105 اسببخار قدرت و 142 نیوتنمتر گشتاور خواهد بود.
کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام 315 از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. واقعیت این است که در طراحی نمای جلوی این خودو تا حدی از نهنگ الگوبرداری شده است. رینگهای سایر 15 اینچ با 10 پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده میشود. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
البته نمونههای اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آنها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دندهها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بیکیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد. رسیدن به درک درست از معایب یک خودرو در تصمیمگیری برای خرید آن اهمیت زیادی دارد.
البته شرکت مدیران خودرو نیز بیکار ننشسته و دست به بازطراحی نمای ظاهری و داخلی MVM315 زده است تا نمایی نسبتا مدرن و مطابق با اصول طراحی خودروهای جدید را برای این محصول قدیمی رقم بزند. بدین ترتیب، چهره MVM315 پلاس بهواسطه ایجاد تغییر در سپر عقب، چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر جلو، بسیار اسپرتتر و هماهنگتر از مدل پیشین بهنظر میرسد. این سبک طراحی، ارتفاع نمای جلو 315 پلاس را به شکل چشمگیری افزایش داده است. این مهم به صورت از پیش تعیین شده و به منظور کاهش آسیب وارده به عابران پیاده به هنگام بروز حوادث ناگوار طراحی شده است و یک تغییر در راستای افزایش ایمنی به شمار میآید که در عین حال ظاهر جسورتر و خشنتری را به خودرو میبخشد. تغییرات ظاهری اعمال شده در جلو 315 جدید بزرگترین تغییرات ظاهری پیاده شده و در عین حال بسیار جزئی است اما تاثیر خود را بر ظاهر این هاچبک جدید به وضوح نمایان میکند. همچنین لازم به تاکید است که ساختار ستونها و سقف خودرو به منظور ایمنی بیشتر سرنشینان به هنگام بروز حوادث ناگوار تقویت شده است.
رقبای موجود در بازار – بررسی مشخصات MVM 315 پلاس
بخشی از مشکل مربوط به طراحی صندوق عقب و بخشی دیگر نیز به هاچبک بودن آن ارتباط دارد. البته پس از مدتی نشستن پشت فرمان ام وی ام 315 به این شرایط عادت خواهید کرد. خودروی MVM 315+ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه میباشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰7 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱40 نیوتنمتر میباشد که در دور موتور 3000 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.
حتما قبل از تصمیمگیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب میکنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدلهای مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آنهاست. در کابین خودروی MVM 315+، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو با عملکرد قابل اطمینان وجود دارد. در صورت وقوع صانحه، ایربگهای خودروی ام وی ام 315 پلاس نیروی ضربه را به طور مساوی روی سر و سینه سرنشینان توزیع میکنند تا از برخورد مستقیم سرنشینان با بدنه خودرو جلوگیری شود و از آسیب راننده و سرنشینان جلوگیری شود. خودروی MVM 315+ مجهز به دوربین عقب برای تشخیص فاصله از موانع تعبیه شده است که میتواند برای کمک به راننده در مشاهده عابران پیاده، وسایل نقلیه، حتی حیوانات خانگی در عقب خودرو به کار رود.
داریا باند ۲ لایت معرفی شد؛ نسل جدید گوشی ایرانی/چینی بازار
بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانوادهها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمیشود. علیرغم اینکه با یک خودرو هاچبک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب بهمراتب بزرگتری دارد. در پایان این بحث، میتوان نتیجه گرفت که اگر سواری نسبتا اسپرت با هندلیگ برتر را مدنظر دارید، پژو ۲۰۷ تجربه رانندگی بهتری برای شما رقم خواهد زد؛ اما درصورتیکه سواری نرم و آسایشبخشتر را در اولویت خود قرار دادهاید، ظاهرا نوع سواری هاچبک چینی بیشتر مناسب شما خواهد بود.
مقایسه ام وی ام 315 پلاس با پژو 207i از نظر تجربه رانندگی
نسخه فیسلیفت این خودرو در سال 1394 به بازار عرضه شد و رقابت شدیدتری را با پژو 206 تیپ 5 آغاز کرد، رقابتی که پس از تغییرات قیمتها به نبرد ام وی ام 315 نیو با پژو 207 منجر شد. در نهایت و از سال 1399 شاهد عرضه دومین فیسلیفت ام وی ام 315 به بازار بودیم، خودرویی که با پسوند پلاس متمایز شده است و هدف آن به چالش کشیدن پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچبکهای اتوماتیک و اقتصادی بازار است؛ چرا که این خودرو اکنون به گیربکس اتوماتیک مجهز است. چری فولوین / Chery Fulwin یا ام وی ام 315 (آنطور که در ایران شناخته می شود) یکی از ارزانترین خودروهای بازار چین است که نسل اول آن از سال 2001 در چین عرضه شد. در هر دو نسل مدلهای صندوقدار نیز عرضه گردید که به خاطر شکل و طراحی ظاهری آنان خیلی مورد توجه و پسند مشتری ایرانی قرار نگرفت. در سوی دیگر، MVM315 از سال ۱۳۹۱ توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار داخل شده و تاکنون سه نسخه فیسلیفت از آن به پارکینگ منازل مشتریان ایرانی راه پیدا کرده است.
۲۰۶ از اوایل دهه هشتاد شمسی مهمان بازار ایران شد و پس از حدود دو دهه، همچنان به تاختوتاز خود در کشور ادامه میدهد. بااینوجود، در سال 1389، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا همزمان با ۲۰۶، نمونه فیسلیفت آن را در قالب ۲۰۷ و البته با قیمت خودرو گرانتر به بازار عرضه کند. طراحی نامتقارن داشبرد در مرکز با دو دریچه خروجی سیستم تهویه مطبوع و مانیتور لمسی هشت اینچی سیستم مولتی مدیا تکمیل شده و کنسول میانی به زیبایی به وسط داشبرد متصل میشود تا پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع را در دل خود جای دهد.
در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو 206 و پرشیا نصب میشوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایهمند هستند. صحبت درباره مزایا و معایب خودروها همواره یکی از چالشبرانگیزترین بحثها در بین علاقهمندان به این حوزه است.
پژو ۲۰۷ جدید نسبت به مدل قبلی خود تحولات چندانی را در بخش طراحی داخلی تجربه نکرده و مواردی همچون غربیلک فرمان جدید و نمایشگر داشبورد به آن اضافه شده است. طرح داشبورد ۲۰۷ در مقایسه با محصولات روز، چندان زیبا و خوشفرم بهنظر نمیرسد؛ اما وقتی آن را با تولیدات همرده داخلی مقایسه میکنیم، میفهمیم که نباید زیاد نسبت به ظاهر قدیمی داشبورد Peugeot 207i عیبجویی کرد. ام وی ام ۳۱۵ پلاس پس از عرضه ام وی ام ۳۱۵ نیو، در نهایت، در سال ۱۳۹۹ معرفی و عرضه شد و تا سال ۱۴۰۰ عرضه شد.ام وی ام ۳۱۵ پلاس از نظر طراحی و امکانات دچار تغییراتی شد که نسبت به قبل خود بهتر شد و فقط هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شد.در ادامه به بررسی مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس میپردازیم. این هاچ بک چینی از لحاظ چهره و آپشن نسبت به رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد، اما کیفیت ساخت و متریال کابین آن مناسب نبوده و پس از چند سال مالکان با کاهش کیفیت آنها مواجه میشوند. هرچند رقبای این خودرو نیز از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار ندارد، اما مدیران خودرو طی سالهای اخیر با شرایط فروش مناسب و اقساط بلندمدت توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتابگیری خیلی حساس هستند.
MVM 315 پلاس در تابستان ۱۳۹۹ بهعنوان جدیدترین نسخه این هاچبک چینی به سبد محصولات شرکت مدیران خودرو اضافه شد که بهروزرسانی نمای چهره بهویژه استفاده از سپر جلوی جدید و همچنین تغییر کامل طراحی داخلی به سبک مدل کراساوور ام وی ام X22، در آن مشهود است. پس از گذشت حدود 8 سال از عرضه انواع تیپ های 315، ام وی ام 315 پلاس برای اولین بار در تابستان 99 با جعبه دنده اتوماتیک عرضه شد؛ امکانی در رقبای این خودرو از ابتدا وجود داشت. 315 پلاس متوجه تغییرات جزیی (فیس لیفت) در نمای بیرونی خود است در حالی که طراحی داخلی آن کاملا به روز شده. همچنین فرمان برقی و سیستم کنترل پایداری ESP بر روی این خودرو قرار گرفته است. مدیران خودرو همرمان با عرضه ی MVM 315 پلاس شرایط خرید قسطی آن را نیز برای مشتریان فراهم نمود. تغییر اصلی در مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس شامل جعبه دنده خودرو شده است، جایی که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک جایگزین جعبه دنده 5 سرعته دستی شده است.
خودرو زرهی پیشرفته امارات، تانکهای دشمن را شکار میکند
هنگامی که وسیله نقلیه در حالت خطر قرار می گیرد به طوری که ممکن است منجر به انحراف از مسیر تعیین شده رانندگی شود، سیستم ESP به ABS و EBD و غیره دستور میدهد در چرخ مربوطه مداخله کنند تا موجب حذف یا کاهش وضعیت خطرناک و حفظ ثبات بدنه گردد. سیستمESP به دلیل عملکرد عالی، ایمنی سرنشینان را در هنگام رانندگی به خوبی تضمین میکند. راهنما روی گلگیرها به آینه منتقل شده است و رینگهای خودرو نیز از طرح جدیدی برخوردار هستند. در قسمت عقب خودرو نیز یک دیفیوزر با دو جای خروجی اگزوز غیرواقعی به سپر افزوده شدهاند که چهره خودرو را اندکی متفاوتتر از نسخه قبلی جلوه میدهند. در مجموع میتوان گفت که تغییرات ظاهر خارجی ام وی ام 315 پلاس نسبت به ام وی ام 315 نیو اندک بوده است، با این حال این دو خودرو از یکدیگر قابل تمایز هستند. در طول مدت رانندگی با این خودرو هیچگونه مشکلی از بابت دید در ناحیه جلو نخواهید داشت؛ اما دید عقب این خودرو خیلی مناسب نیست.
این موتور حداکثر 107 اسببخار قدرت و 140 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که با توجه به ردهبندی خودرو و سایر رقبای موجود در بازار، این ارقام رضایتبخش هستند. شرکت مدیران خودرو تصمیم دارد به زودی فیس لیفت جدید هاچ بک محبوب و پر طرفدار خود یعنی 315 را وارد بازار کند. یکی دیگر از بخشهایی که رقیب چینی بر حریف فرانسوی چیره میشود، ظرفیت فضای داخلی بهویژه صندلیهای عقب آن است که به دلیل بهرهمندی از فاصله محوری بزرگتر، محیطی جادارتر به سرنشینان خود اهدا میکند. درمجموع، باید عنوان داشت که کابین ام وی ام ۳۱۵ پلاس به دلیل بهرهمندی از طراحی نسبتا مدرن و فضای بیشتر، برنده مقایسه Peugeot 207i با MVM 315 پلاس در بخش طراحی داخلی خواهد بود. همچنین گرچه مدیران خودرو در بخش فنی دست به ترکیب پیشرانه نزده است، اما با ارائه جعبهدنده چهارسرعته اتوماتیک و اضافهکردن برخی آپشنهای رفاهی کاملا جدید به لیست امکانات 315 پلاس، به ارتقای این هاچبک محبوب پرداخته است.
با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمیتوان انتظار شتابگیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایشهای شتابگیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. پژو ۲۰۶ یکی از محبوبترین هاچبکهای کمپانی Peugeot در سطح جامعه بینالمللی بود که با طراحی بسیار زیبا و انقلابی خود، بنیان زبانهای طراحی محصولات جدیدتر کمپانی Peugeot را نیز شکل داد.
اتوبوسهای برقی زاکانی، دیزلی از آب درآمد!
ام وی ام 315 پلاس به عنوان تنها هاچ بک مدیران خودرو در بازار ایران توانسته طی سالهای گذشته به رقیب جدی پژو 206 و پژو 207 تبدیل شود. همچنین این خودرو چینی با چهره متفاوت و سطح امکاناتی بالاتر نسبت به این دو محصول ایران خودرو موفق شد سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. تغییراتی که در 315 پلاس پیاده شده است به نمای داخل خودرو نیز راه یافته است. در نتیجه این خودرو در نمای داخل با استفاده از طراحی کاملا جدید داشبرد به طور کلی متحول شده است. این سبک طراحی پیشتر در امویام X22 به کار گرفته شده بود و حالا در شباهت ظاهری بیشتر به برادر کراس اوور خود یعنی X22، در 315 پلاس نیز به کار رفته است.
در این مطلب به معرفی MVM 315 شرکت مدیران خودرو و شرح تغییرات و مدل ها و تیپ های مختلف آن تا جدیدترین نسخه MVM 315 پلاس می پردازیم. در طراحی بیرونی، قسمت جلو خودرو (سپر و جلوپنجره) تغییرات داشته و سعی شده با خودروهای امروزی تر و نسل جدید طراحی های خودرو همخوانی بیشتری داشته باشد که مشخصه اصلی آن جلوپنجره بزرگتر است. خودروی MVM 315+ مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که میتواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار کنترل کند و هنگامی که دما و فشار تایرها غیرطبیعی است، از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.
طراحی خارجی – بررسی مشخصات MVM 315 پلاس
در نتیجه داشبرد و فرمان سه شاخه اسپرت کاملا جدید مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا، طراحی بسیار مدرنتر و زیباتری دارد که مخصوصا با تریم دو رنگ داخلی جلوهای بسیار دلپذیرتر یافته است. نشانگرهای پشت فرمان از یک نمایشگر LCD به عنوان کامپیوتر سفری و دو نشانگر آنالوگ دوزنقهای برای سرعت لحظهای و دور موتور تشکیل شده است که در جهت خلاف یکدیگر حرکت میکنند. هر چند این خودروی سواری در دو مدل سدان و هاچبک وارد ایران شد؛ اما در حال حاضر تقریبا پیدا کردن مدل سدان آن مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. تا قبل از سال 1395 گروه مدیران خودرو، ام وی ام 315 را در دو مدل ساده و اسپرت بهفروش میرساند. در سوی دیگر میدان، MVM315 پلاس دست به یک خانهتکانی اساسی زده و کل مجموعه داشبورد و غربیلک فرمان را به طور کامل تغییر داده است. سبک طراحی داخلی 315 پلاس زیباتر است و المانهای جوانپسندانه و نوین بیشتری در آن مشاهده میشود.
در مجموع، میتوان اظهار داشت که با وجود چهره مدرنتر ام وی ام ۳۱۵ پلاس، Peugeot 207i بهواسطه بهرهمندی از میراث ظاهری ۲۰۶، اندکی عامهپسندتر بهنظر میرسد و جلوه تقریبا خوشایندتری در بخش طراحی بیرونی از خود بروز میدهد. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم.
{بررسی مشخصات MVM 315 پلاس
|}محصولی که با عرضه و استقبال اندک در بازار ایران به رغم پیشبینیها موفقیتی نداشت. نسل نخست ام وی ام 315 در زمانی به بازار عرضه شد که پژو 206 حاکم بی چون و چرا در بخش هاچبکهای اقتصادی بود. در همین زمان نسل اول ام وی ام 315 موفق شد به واسطه طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی، مورد توجه برخی مشتریان قرار بگیرد.
ام وی ام 315 پلاس به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.3 لیتر بنزین را به شکل ترکیبی مصرف میکند. فرمان این خودرو از نوع برقی بوده و نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری را ارائه میدهد و روی پیشرانه فشار کمتری را وارد خواهد کرد. مدیران خودرو زمانی نسل اول ام وی ام 315 را به بازار عرضه کرد که پژو 206 به عنوان یک هاچ بک فرانسوی توانسته بود بخش زیادی از بازار هاچ بکهای اقتصادی را به خود اختصاص دهد، اما با این وجود نسل اول ام وی ام 315 با طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی توانست حضور موفقی را تجربه کند. ام وی ام 315 پلاس به عنوان دومین فیس لیفت روی این هاچ بک اقتصادی چینی محسوب میشود و طراحان سعی کردند تا ظاهر خودرو را با کمترین هزینه ممکن ارتقا دهند. از تغییرات اعمال شده در بخش جلوی این خودرو میتوان به اضافه شدن جلوپنجره، سپر جدید و چراغهای روشنایی روز اشاره کرد.
{نسل دوم MVM 315 در ایران
|}محصول 315، هاچ بک زیبا و مدرن همواره از فروش خوب و جایگاه مناسب در بازار ایران برخوردار بوده و حال شرکت مدیران خودرو آماده می شود تا سومین فیس لیفت این محصول را وارد بازار کند. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تفاوت قابلتوجهی با قیمت ام وی ام 315 هاچ بک پلاس اتوماتیک دارد و همین گزینه میتواند برخی از مشتریان را به سمت حریف چینی سوق دهد. البته این سخن به معنای فروش ضعیفتر ۲۰۷ اتوماتیک نسبت به ۳۱۵ پلاس نخواهد بود؛ بلکه ۲۰۷ بهعنوان یک هاچبک پرفروش در بازار ایران تلقی میشود و به نظر میرسد در هر شرایطی، از رونق معاملاتی بیشتری نسبت به MVM315 برخوردار باشد. 315 پلاس سومین و نوینترین نسل تولیدی 315 است که از تابستان 1399 با تغییرات ظاهری و فنی قابل توجه از سوی مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. این خودرو در حقیقت همان چری A3 است که از سال 2009 روانه خط تولید شد و از همان ابتدا نیز به سرعت از سوی مدیران خودرو به بازار داخلی ایران راه یافت. برای ارزیابی کامل مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به امکانات رفاهی آن نیز بنگریم.
ام وی ام 315 پلاس به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده هاچ بک چینی MVM 315 محسوب میشود. در ادامه شما را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تغییرات جدید این خودرو آشنا خواهیم کرد. در بخش مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس نیز شاهد تفاوتهایی با نسخه پیشین هستیم اما این تفاوتها به چند مورد محدود شدهاند. همچنان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها مجهز است.
مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده با استفاده از خطوط هندسی، جلوه زیباتری برای آن ایجاد شود. در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام 315 نیز نمره قابل قبولی دریافت میکند. غربیلک فرمان نسبت به گذشته حالتی جذابتر دارد و به همراه کلیدهای کنترل، تا حدودی مجللتر جلوه میکند. رودریها نیز تفاوت چندانی با ۲۰۶ ندارند و تقریبا همان فرم قدیمی را در معرض دید قرار میدهند.
به همین دلیل ام وی ام 315 پلاس برای استفاده خانوادههای کوچک بر خلاف پژو 207 یک خودرو نسبتا مناسب محسوب میشود و سرنشینان در مسافرتهای طولانی خسته نخواهند شد. هاچ بکهای اقتصادی در بازار ایران از محبوبیت خاصی بهره میبرند و و اکثر خودروسازان بخش دولتی و بخش خصوصی طی سالهای گذشته با عرضه یک یا چند هاج بک توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند. ام وی ام 315 نیز یکی از هاچ بکهای پرفروش بازار ایران محسوب میشود که مدیران خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ این خودرو تا به امروز در دو نسل به بازار ایران عرضه شده و اخیرا نیز شاهد عرضه نسخه ارتقا پیدا کرده آن با نام ام وی ام 315 پلاس به بازار بودهایم. ام وی ام 315 پلاس در حقیقت نسخه ارتقاء یافته ام وی ام 315 است که چند سالی است در بازار خودرو ایران توسط مدیران خودرو عرضه می شود.
اما در قسمت داخلی تغییرات زییادی را شاهد هستیم به نحوی که داشبورد و تریم داخلی خودرو به کلی تغییر کرده و کاملا مشابه با MVM X22 شده است – با همان تریم جذاب و جوان پسند. زمانی که سرعت شما بیشتر از حد مجاز میشود به کمک این سیستم در خودروی MVM 315+، با پیغامی آگاه میشوید که باید از سرعت خود بکاهید، همچنین امکان تثبیت سرعت برای راننده در طول یک مسیر یکنواخت را فراهم میکند. در خودروی MVM 315+، میتوانید صفحه نمایش گوشی خود را با یک کابل USB به صفحه نمایش خودرو منتقل کنید. همچنین میتوانید به راحتی دکمههای راهبری روی گوشی همراه خود را با صفحه نمایش خودرو همگامسازی کنید و کنترل تلفن همراه خود را از طریق مانیتور خودرو به دست بگیرید. آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده..
نماینده مدیران خودرو در این رقابت ام وی ام 315 بوده است، خودرویی که تاکنون میزبان دو نسل از آن بودهایم و اکنون نسخه بهینه شده نسل دوم آن با نام ام وی ام 315 پلاس توسط این شرکت عرضه شده است. یکی از مهمترین بحثها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است. به همین دلیل نمیتوان انتظار عملکرد عالی سیستمهای ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز 206 در مقایسه با ام وی ام 315 عملکرد بهتری دارد.
تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام 315 خیلی زودتر از سایر خودروها تمام میشوند. بهخصوص اگر از بازار دست دوم اقدام به خرید این خودرو میکنید، پیشنهاد ما این است که در همان ابتدا برای تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا با مشکل خاصی روبهرو نشوید. از طرف دیگر، MVM315 بهواسطه برخورداری از پیشرانه ۱.۵ لیتری، توان تولید ۱۰۷ اسببخار قدرت و ۱۴۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این خودرو نیز مشابه ۲۰۷ از یک گیربکس چهارسرعته اتوماتیک بهمنظور انتقال نیرو به چرخهای جلو بهره میبرد؛ با این تفاوت که اثری از گیربکس دستی ۵ سرعته در ام وی ام ۳۱۵ جدید مشاهده نمیشود. سیستم ESP در خودروی MVM 315+ یکی از مهمترین سیستمهای ایمنی خودرو میباشد که وظیفه آن حفظ پایداری خودرو در تمام شرایط رانندگی مخصوصا هنگام حرکت خودرو در پیچ میباشد.
خودرو mvm ویژه فرهنگیان