چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2021-03-20
راهنمای جامع برای ایجاد استراتژی تبلیغاتی موثر و هدفمند
مخصوصاً ویدیوهای داستانی خیلی تأثیرگذارند؛ بیشتر از ۷۲٪ مخاطبا ترجیح میدن تبلیغات رو به شکل ویدیویی ببینن. تو ویدیوها، ترکیب تصویر، دیالوگ، موسیقی، و روایت میتونه مخاطب رو غرق کنه و پیامت رو قویتر و تاثیرگذارتر برسونه، و در نهایت، وفاداری بیشتری برای برند بسازه. مثلاً یه کمپین تبلیغاتی برای املاک میتونه ویدیوهای کوتاه از لحظه ورود خانوادهها به خونههای جدیدشون نشون بده، و با به تصویر کشیدن شادی و حس آرامش اون لحظهها، یه ارتباط قوی با مخاطب بسازه. تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. از طرف دیگر این کار جزئیات بسیاری دارد که هر آژانس تبلیغاتی از عهده هماهنگی آن برنمیآید. به بیانی سادهتر، تبلیغات بخشی از دنیای بازاریابی را تشکیل میدهد که از طریق بسترهای مختلف بازاریابی همچون، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو، تبلیغات محیطی و… دیده میشود.
در ادامه 5 استراتژی برای ایجاد تبلیغات موثر را معرفی و بررسی کردهایم. این روش برای جلب توجه مخاطبان محلی و منطقهای بسیار مؤثر است، چرا که به طور مستقیم با جامعه هدف ارتباط برقرار میکند. امروزه، تبلیغات در پادکستها نسخهای پیشرفتهتر و جذابتر تبلیغات رادیویی به شمار میرود. تبلیغاتی که نرخ تبدیل بالایی دارند، از داستانهای روانشناسی استفاده میکنند که مشتری را گیر میاندازد.
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) نیز یکی از روشهای موثر تبلیغاتی هستند. با بهرهگیری از کلمات کلیدی مناسب و محتوای باکیفیت، میتوانید رتبه وبسایت خود را در نتایج جستجو افزایش دهید و بهطور طبیعی ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید. اگر در چنین شرایطی قرار دارید، از قدرت اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. آنها میتوانند با هزینه ای اندک توجه مشتریان جدید را به کسب و کار شما جلب کنند. از آنجایی که کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی حضور دارند، حتی ایجاد آگهی که ۲۴ ساعت فعال باشد میتواند مشتریان جدیدی را به بیزینس شما هدایت کند.
۶- عنوان جذاب
در حقیقت، از آنجا که امروزه حجم تبلیغات بسیار بسیار زیاد شده است، این سبب شده که مردم حس چندان خوبی نسبت به تبلیغات نداشته باشند و به نوعی تبلیغ زده شوند. دارا بودن ضمانت برای محصول یا خدمات شما موجب می شود تا ترس و اضطراب خواننده / بیننده ی تبلیغ شما از هزینه کردن تا حد زیادی کاسته شود و او با اطمینان خاطر بیشتر اقدام به خرید محصول / خدمات شما بکند. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری.
تبلیغات رادیویی همان تبلیغات گفتاریای هستند که در کانالهای رادیویی بین موسیقی و سایر برنامهها پخش میشوند. تبلیغات رادیویی بهویژه برای تبلیغات محلی و منطقهای نتیجۀ خوبی دارند. امروزه تبلیغات پادکست روشی مشابه اما مؤثرتر بهویژه برای مخاطبان محلی است. تبلیغات بیلبورد هم درواقع بهنوعی تبلیغات چاپی در مقیاس بسیار بزرگتر هستند.
هدف از تبلیغات چیست ؟
این شکل از هدفگذاری برای برنامهریزی استراتژی کمپینهای تبلیغاتی بسیار مهم و ضروری است. استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند گوگل به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شوند. اما تبلیغات آفلاین، مثل یک درخت کهن است که ریشه در اعتماد مخاطبان دارد. بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، و حتی بروشورها هنوز هم تأثیر عمیقی بر ذهن و احساس مشتریان میگذارند. ترکیب این دو روش، قدرتی دوچندان ایجاد میکند؛ جایی که سرعت و دقت تبلیغات آنلاین با ماندگاری و تأثیر عاطفی تبلیغات آفلاین در هم آمیخته میشوند و مسیری هموار برای جذب حداکثری مخاطبان فراهم میآورند.
کسب و کارها میتوانند با تلفیق پیامهای متقاعدکننده و محتوای بصری جذاب، تبلیغاتی تولید کنند که جلب توجه میکند و موجب تعامل معناداری میشود. کمپانی Lego در یک کمپین تبلیغاتی مینیمال، خلاقیت خود را نمایان کرده است. برندها با استفاده از تصاویر ساده و جذاب مانند این تبلیغ Lego میتوانند توجه مخاطبان خود را به راحتی جلب کنند. نشان دادن ساده بودن کاربری یا پیشرفته بودن محصولات کسب و کار در تبلیغات، کاربران را به خریدن آنها تشویق میکند.
تصویر تبلیغ هم یک گردونهٔ جذاب انتخاب شده بود که از عنوان پشتیبانی میکرد. تبلیغ رفع لکهای پوستی هم به سراغ عبارتها و کلماتی مثل «با یک محلول» (راهکار ساده)، «سریعترین زمان» (راهکاری فوری) و «لکهای پوستی را درمان کنید» (درد و مشکل مشتری) رفته است. بعد از اینکه بازار را بهخوبی شناختید، مشخص کردید چه مخاطبی و چقدر بودجه دارید، برای این مرحله یعنی نتیجهگرفتن از تبلیغات بهخوبی آماده میشوید.
واقعیت این است که تبلیغات طیف گستردهای از طرحها و ایدهها را شامل میشود. از تبلیغات چاپی گرفته تا تبلیغات پاپآپ دنیای آنلاین، نحوۀ تبلیغات مطمئناً با گذشت زمان تغییر کرده است. اما نیاز به تبلیغات همچنان وجود دارد و پیداکردن تکنیکهای درست و بهترین شیوههایی که باعث ایجاد تبلیغات باکیفیت میشود، یک موضوع مهم برای بازاریابی است. هنگام نوشتن تبلیغات، تمرکز بر روی راه حل هایی که محصول یا خدمت شما برای مشکلات و نیازهای مشتریان ارائه می دهد، اهمیت زیادی دارد. به جای تمرکز بر ویژگی های فنی، بهتر است به این پردازش که چطور می توانید به مخاطبان خود کمک کنید و مشکلاتشان را حل کنید. آرزوی ایجاد یک مرکز تجهیزات عکاسی، به ویژه برای جوانان، دانشجویان و عکاسان حرفهای، در سال 1381 با نام "نورنگار" به واقعیت پیوست.
بنابراین تبلیغات علاوه بر ایجاد وفاداری بیشتر تیم فروش، به رشد کسب و کار نیز کمک می کند. وقتی رقابتی وجود دارد و کسبوکاری سعی میکند شما را از بین ببرد، شما در تجارت بهتر عمل میکنید. از منابع خود بهشکلی بهینه استفاده کرده و تلاش میکنید ضرر را کاهش دهید و بازار را سریعتر به دست آورید. همۀ اینها به این معناست که شما در سطح بهینۀ خود عمل میکنید و نتیجۀ بهتری در انتظار شماست.
برخی محصولات از یک شکل منحصربهفرد برای بستهبندی خود یا یک رنگ قابل شناسایی استفاده میکنند. به میمون بامزه و دوستداشتنی چیتوز فکر کنید، یه یا ترکیب رنگ شرکت ایرانسل که برای همیشه در ذهن مخاطبان حک شده است، توجه کنید. تحقیقات نشان میدهد که تبلیغات با تم داستان، میتواند یک نام تجاری را «ضروری، قابل باور و یکپارچه» نشان بدهد و بیشترین تأثیر را برای جذب و تأثیرگذاری بر مصرفکنندگان دارد. پس بهجای اینکه فضای تبلیغاتی گرانبهای خود را با بیان مشخصات محصول یا جزئیات خدمات خود هدر بدهید، درمورد مزایایی صحبت کنید که خرید محصول شما برای مشتریان ایجاد میکند. اگر این کار را بهدرستی انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و مملو از سود، مشتریان شما را تشویق میکند تا خودشان درباره ویژگیهای محصول تحقیق کنند.
برای نمایش تبلیغ در برنامههای پرمخاطب، نمایش آگهی برای یک محصول عمومی مانند خوراکی که نظر همهٔ اقشار را به خود جلب میکند، موثر است. برای مثال، سیستم همکاری در فروش را بهصورت اختصاصی در سایت راه بیندازید. پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «۷ استراتژی تبلیغات مقایسه ای (+ ۶ نمونه)» را مطالعه کنید تا ببینید چگونه میتوانید از تکنیک مقایسه در آگهیهای خود، برای فروش بیشتر بهره ببرید. بنابراین تبلیغات ویدیویی در وبسایتهای پربازدید، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهایی مثل آپارات و یوتیوب را دستکم نگیرید.
{تبلیغات در رسانههای اجتماعی
|}این حرکت ساده اما هوشمندانه، احساسات انسانی به تبلیغات نایکی بخشید و توانست مخاطبان را به برند نزدیکتر کند. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است.
این نوع تبلیغات به خصوص در پیادهرویهای محلی و جامعههای کوچک میتوانند اثرگذار باشند. شرکت نایکی توانست با اجرای کمپین (Just Do It – فقط انجامش بده) سهم بازار خود در آمریکای شمالی را از ۱۸ درصد به ۴۳ درصد افزایش دهد. طبق گفته ویکی پدیا، از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۸ سهم فروش نایکی از ۸۷۷ میلیون دلار به ۹.۲ میلیارد دلار افزایش یافت. فراموش نکنید که شرکت هایی مانند نتفلیکس، آمازون و … از آگاه کردن مصرف کنندگان بیشترین سود را به سوی کسب و کارشان هدایت میکنند. مانند همان کمپین هایی که شرکت های بزرگ و معروف سالهاست در حال استفاده از آنها هستند و با اطمینان میتوان گفت که پاسخ مثبتی نیز دریافت کرده اند. عموما قبل از اینکه بخواهیم چیزی بخریم به محصولات یا خدمات برندهای بزرگ فکر میکنیم.
هدف از تبلیغات، نه تنها معرفی محصول یا خدمات است، بلکه جذب مشتریان جدید نیز از فواید مهم آن محسوب میشود. تبلیغات به شما این امکان را میدهد تا به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که پیش از این هیچ ارتباطی با برند شما نداشتند. با تبلیغات اینترنتی، میتوانید مشتریان جدیدی را به سمت خود جذب کرده و آنها را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید.
همانطور که شما بهطور مداوم برند خود را به مشتریانتان یادآوری میکنید، شاید علاقۀ آنها را با محصولات جدید یا قیمتگذاری تخفیفی با عنوان اعضای وفادار جلب کنید. با این کار آنها بهجای رویآوردن به رقبای شما، همچنان با شما ارتباط برقرار میکنند و از شما خرید میکنند. عنوان فرعی نیز یکی از اجزای کلیدی تبلیغات است و مستقیماً در زیر عنوان ظاهر میشود. سایز تیتر فرعی معمولاً کوچکتر است و اطلاعات بیشتری درمورد محصولی که میفروشید به مخاطبان میدهد، درحالیکه بیشتر توضیح میدهد که چرا مشتری باید تا انتها به خواندن ادامه دهد. شکل دیگری از ایونتهای تبلیغاتی، حمایت مالی از یک رویداد یا خرید غرفه در یک کنفرانس یا نمایشگاه تجاری است.
همچنین، جمعآوری بازخورد از طریق نظرسنجیها یا نظرات در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. به طور کلی میتوان تمام استراتژیها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست. به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینهسازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن نیز ضروری هستند.
CLS یکی از فاکتورهای مهم در Core Web Vitals است که تاثیر زیادی بر تجربه کاربری و رتبهبندی سایتها در نتایج جستجو دارد. CLS به طور خاص مربوط به تغییرات ناخواسته در چیدمان صفحات وب هنگام بارگذاری است. اگر صفحهای در حال بارگذاری باشد و محتویات آن به طور غیرمنتظره جابجا شوند، کاربران را ناراحت میکند. زمانی که CLS بهبود یابد، کاربران احساس راحتی بیشتری هنگام تعامل با صفحات خواهند داشت.
تبلیغات ویدئویی یکی از موثرترین و جذابترین روشها برای جلب توجه مخاطبان است. ویدئوها، به دلیل قابلیتهای چندرسانهای و امکان نمایش جزئیات بیشتر، اغلب تأثیر قویتری نسبت به سایر انواع محتوا دارند. با ایجاد ویدئوهای کوتاه و جذاب، شما میتوانید مخاطبان را درگیر کرده و پیام خود را به سرعت انتقال دهید. در دنیای امروز، بیش از نیمی از کاربران اینترنت از دستگاههای موبایل استفاده میکنند. تبلیغات موبایلی به کسبوکارها این امکان را میدهد تا به مشتریانی دسترسی داشته باشند که زمان بیشتری را در گوشیهای هوشمند خود میگذرانند. محرکهای تبلیغاتی مؤثر با جلب توجه مجدد مشتریان بهسمت شما، احتمال خرید دوبارۀ مشتریان قبلی را افزایش میدهند.
ارزیابی موثر محصول، تعریف بازار، تجزیه و تحلیل رسانه ها و انتخابهای بودجه منجر به یک برنامه مطلوب میشود. تمامی این مراحل در برنامهای مدون و دقیق نوشته شده و تحویل تیم اجرایی تبلیغات میشود. به این برنامه، برنامه تبلیغاتی یا برنامه بازاریابی Marketing Plan و یا نقشه راه (Road Map) گفته میشود. اگر بودجهی کمی را به تبلیغات اختصاص دادهاید، عاقلانه نیست که برای تبلیغات در مجلهای گرانقیمت هزینه کنید. یک کمپین در رسانه های اجتماعی خیلی هوشمندانهتر است و میتوانید هزینهی روزانهتان را هم به این شکل کنترل کنید. منابعی را که به راحتی در دسترس دارید صادقانه مورد ارزیابی قرار دهید و از آنها در راه رشد کسبوکار خود استفاده کنید.
- {
- علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. |}{
- تبلیغات تلویزیونی یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی است. |}
- این رویکرد هدفمند شانس دستیابی به مشتریان مناسب و جذب آنها را به حداکثر می رساند و احتمال تبدیل و فروش را افزایش می دهد.
- امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است!
- حتی اگر ندانید که آن رقبا چه کسانی هستند، بازهم آنها با شما رقابت میکنند و در دنیای تبلیغات، برای دیدهشدن بیشتر حضور دارند. {
- سئو چندفرهنگی نیز به تلاش برای جذب مخاطب از مکانهای مختلف دنیا گفته میشود. |}
ابزارهای آنالیز مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، هاتجر (Hotjar) یا ابزارهای گزارشدهی داخلی پلتفرمهای تبلیغاتی میتوانند به شما در اندازهگیری موفقیت کمپینها کمک کنند. شناخت کامل از رقبا و بازار هدف به شما کمک میکند تا جایگاه خود را در بازار مشخص کنید و فرصتهای جدید را کشف کنید. تحلیل رقبا میتواند اطلاعات ارزشمندی درباره نوع تبلیغاتی که آنها استفاده میکنند، کانالهای تبلیغاتی موثر و نقاط قوت و ضعف آنها در اختیار شما قرار دهد.
برای اینکه تبلیغات شما موثر باشد، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. تحلیل مخاطبان هدف به معنای شناسایی افرادی است که احتمال دارد به محصولات یا خدمات شما نیاز داشته باشند و به تبلیغات شما پاسخ دهند. تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات، راهی برای بازاریابان است تا تبلیغاتی را به مشتریان ارائه دهند که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص آنها باشد. با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. زمانی که کسبوکار شما دشمنی در بازار ندارد، مشتری وفاداری نیز وجود نخواهد داشت.
این آتلیه به خاطر کیفیت بالای عکسها و دقت در انتخاب تجهیزات، به عنوان یکی از گزینههای مطمئن در بین مشتریان شناخته میشود. تیم حرفهای آتلیه آفتاب با استفاده از دوربینهای مدرن، لنزهای باکیفیت و نورپردازی حرفهای، تصاویر دقیقی را ثبت میکنند. از خدمات این آتلیه میتوان به عکاسی صنعتی، عکاسی محصولات و حتی عکاسی تبلیغاتی برای شرکتها اشاره کرد.
برای مثال، با حضور اپل و تکنولوژی تلفنهای همراه لمسی آن، بازار گوشیهای همراه دگرگون شد. حال سامسونگ و اپل سالانه مدلهای باکیفیتتر و بهتری از خود به نمایش گذاشته و با هم به رقابت میپردازند که برای مشتریان نیز خوشایند است. مطالعات نشان میدهد که افراد برای تصمیمگیری درمورد انتخاب یک برند یا محصول، بیشتر از اطلاعات، به احساسات خود متکی هستند. برانگیختن احساسات شادی، غم، ترس یا خشم در تبلیغات، بیشتر از محتوای واقعی تبلیغات، بر قصد فرد برای خرید تأثیر میگذارد.
در نهایت، بدون اینکه نیاز باشد بهصورت مستقیم با اینفلوئنسر صحبت کنید، تبلیغ خود را به دست مخاطب برسانید. انیمیشن هیچ محدودیتی برای ایده های تبلیغاتی ما قائل نمیشود و این یعنی تبلیغات بدون حد و مرز. یکی از بهترین روش های تبلیغات بدون شک ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه است. طبق آمار محتوای ویدویی خلاقانه 67 درصد بازدید بیشتری را تجربه میکنند. معمولا تمام برندهای معتبر پیام های تبلیغاتی مهم خود را به واسطه یک تیزر تبلیغاتی هوشمندانه و خلاقانه روانه بازار میکنند. در واقع، هدف تبلیغات میتواند تعیین کنندهی سرنخ اصلی تمام استراتژی تبلیغاتی شما باشد.
“اگر میخواهی چیزی بفروشی، اول دلیلی برای علاقه ایجاد کن.” این اصل، پایه تبلیغاتی است که احساسات را هدف میگیرد. اینجاست که محصول شما از یک کالا، به نمادی از ارزشها و آرزوها تبدیل میشود. تبلیغات عاطفی، با خلق لحظاتی که مخاطب بتواند خود را در آن تصور کند، پلی میسازد میان برند و قلب مشتری. این ارتباط، همان چیزی است که باعث میشود مشتری به برند وفادار بماند.
از افزایش آگاهی از برند تا افزایش فروش با تبلیغات و بهبود روابط با مشتریان، تبلیغات نقش مهمی در توسعه کسبوکارها ایفا میکند. با بهرهگیری از تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در فضای مجازی، میتوانید بهطور مؤثر بازار خود را گسترش داده و با استفاده از استراتژیهای هوشمندانه، به اهداف تجاری خود دست یابید. یکی از فواید تبلیغات این است که به شما کمک میکند تا به بازارهای جدید و گستردهتری دسترسی پیدا کنید. از طریق تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در فضای مجازی، میتوانید محصولات و خدمات خود را به مشتریانی معرفی کنید که پیشتر به شما دسترسی نداشتند.
لینک منبع